Usein kysytyt kysymykset

iHelp UKK – Usein kysytyt kysymykset

Askarruttaako puhelimen huolto? Usein kysytyt kysymykset vastaa yleisimmin meiltä kysyttyihin kysymyksiin koskien puhelimien huoltoja, toimituksia ja takuita. Jos et löydä kysymykseesi vastausta voit myös soittaa tai laittaa meille suoraa viestiä. Vastaamme mielellämme kaikkiin huoltoja ja muita palveluitamme koskeviin kysymyksiin.

Jatka kysymyksiin

Usein kysytyt kysymykset   iHelp puhelimen huolto ukk

Mitä puhelimia huollatte?

Huollamme tällä hetkellä kaikkia yleisimpiä Suomessa myytäviä puhelinmalleja. Apple huoltopalvelun lisäksi huollamme Samsung, Huawei, Honor, Oneplus, Xiaomi, Sony, Nokia ja LG puhelimia sekä Samsung tabletteja ja iPad laitteita.

Missä iHelp huoltopisteet sijaitsevat?

iHelp puhelin- ja tablethuolto toimii valtakunnallisesti ympäri Suomen. Huoltopisteemme löytyvät jo 18 eri paikkakunnalta:

Tarvitseeko minun varata aikaa, kun tuon puhelimen huoltoon?

Periaatteemme on tarjota mahdollisimman helppo ja vaivaton huoltopalvelu asiakkaallemme. Voitkin siis tuoda puhelimesi tai tablettisi suoraa meille huoltoon ilman ajanvarausta. Puhelimen voi myös lähettää huoltoon postitse.

Voiko teille lähettää puhelimen huoltoon?

Meille voi lähettää puhelimen huoltoon postitse. Tutustu tarkemmin ohjeisiin, kuinka puhelimen lähetys huoltoon onnistuu turvallisesti ja nopeasti.

Kuinka kauaa puhelimen huolto kestää?

Tyypillisin huoltomme on puhelimen näytön vaihto. Android laitteen tai iPhonen näytön vaihto kestää keskimäärin yhden tunnin. Muiden yleisempien vikojen korjaaminen vie mallista riippuen 1 – 4 tuntia.

Paljonko puhelimen huolto maksaa?

Voit tarkistaa päivittyvän korjaushinnastomme hinnastosta. Kaikki verkkosivuilla ilmoittamamme hinnat ovat voimassa kaikissa iHelp huoltopisteissä ympäri Suomen.

Korvaako kotivakuutus puhelimen?

Useimmiten kotivakuutus ja matkavakuutus korvaavat rikkoutuneen puhelimen huollon? Sinun kustannukseksi jää ainoastaan omavastuu, joka vaihtelee 0 – 150€ välillä. Näin voit säästää suuriakin summia rahaa ja et maksa vakuutuksistasi turhaan.

Olemme LähiTapiolan ja IF :n suosittelema huoltoliike ja kuittimme käy myös muille vakuutusyhtiöille.

Suosittelemme toimimaan näin:

  • Varmista, että korjaamme kyseistä mallia ja vikaa joko sivuiltamme tai numerosta 010 323 1790
  • Tarkista vakuutuskirjasta onko sinulla voimassa oleva koti- tai matkavakuutus
  • Mikäli on, tee vahinkoilmoitus internetissä tai soittamalla vakuutusyhtiöösi
  • Kerro, että iHelp Finland Oy korjaa kyseistä merkkiä ja haluaisit asioida kanssamme
  • Mikäli he haluavat, niin teemme kustannusarvion ennen korjausta
  • Korjauta laite meillä ja toimita kuitti heille

Voit myös kiiretilanteissa korjauttaa laitteen ensin meillä, tehdä sen jälkeen vahinkoilmoituksen ja toimittaa kuitin samalla heille. Tämä usein säästää kaikkien aikaa!

Onko laitteen tiedot turvassa?

Laitteesi tiedot ovat turvassa huollon ajan. Emme poista tai kajoa niihin missään tapauksessa. Suositeltavaa on kuitenkin ottaa varmuuskopio laitteesta ennen huoltoon lähettämistä, emme vastaa laitteen kadonneista tiedostoista, sovelluksista jne.

Millainen takuu huollossa on?

Kaikilla tarvikkeilla on kuluttajasuojalain mukainen takuu ja palautusoikeus. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Asiakas vastaa itse palautuksesta aiheutuneista kustannuksista.

Tuotepalautukset tulee tehdä aina alkuperäisessä paketissa, huolellisesti pakattuna ja ilman turhia merkintöjä. Palautuksen mukana tulee olla kopio kuitista sekä tilitiedot maksun palautusta varten. Puutteellisesti palautetut tuotteet lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.

Annamme laitteiden näyttöjen, lasien ja kaapeleiden vaihdolle vuoden takuun. Akuille annamme puolen vuoden takuun, koska käyttäjä vaikuttaa sen kestoon merkittävästi. 

Näyttöjen, lasien ja kaapeleiden takuu kattaa käytännössä osan toimivuuden vuoden ajan. Eli jos varaosa on vaurioitunut käyttäjän aiheuttaman vaurion vuoksi, niin takuu ei ole enää voimassa. Eli käytännössä jos laite on esimerkiksi vääntynyt siten, että uusi lasi tai näyttö ei voi pysyä kiinni, niin takuu ei kata sen korjausta. Tarkistamme laitteet aina ennen luovutusta, ettei niissä olisi vääntymiä tms jotka vaikuttaisivat uuden osan toimivuuteen.

Takuu asioissa sinun tulee olla yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse numeroon 010 323 1790. Pyydämme laitteen aina näytille takuuta koskevissa tapauksissa. Alkuperäinen kuitti tulee olla asiakkaalla tallessa asioidessasi takuuta koskevissa asioissa.

Laitteen valmistajan takuu ei todennäköisesti säily korjaustöiden jälkeen. Emme myöskään voi taata laitteen alkuperäisiä ominaisuuksia korjausten jälkeen, kuten vedentiiveyttä. Asiakas on siis itse vastuussa, että laite ei kastu korjausten jälkeen.