Usein kysytyt kysymykset

Asiakaspalvelu

Asiakaspalveluumme voit olla yhteydessä puhelimitse ja sähköpostin välityksellä. Puhelimitse voit olla yhteydessä suoraan Oulun, Tampereen ja Helsingin puhelinkorjaus pisteillemme.

Oulu – 010 323 1790 ( Ma - Pe 9-17 , La 10-15 )

Helsinki – 010 323 1795 ( Ma – Pe 11-18, La 11 – 15 )

Tampere - 010 323 1799 ( Ma - Pe 11-18 )

Sähköpostitse : info@ihelp.fi

Miten toimia vakuutusyhtiön kanssa?

Tiesitkö, että kotivakuutus ja matkavakuutus usein korvaavat rikkoutuneen laitteen huollon? Sinun kustannukseksi jää ainoastaan omavastuu, joka vaihtelee 0-150e välillä. Näin voit säästää suuriakin summia rahaa ja et maksa vakuutuksistasi turhaan.

Olemme LähiTapiolan ja IF :n suosittelema huoltoliike ja kuittimme käy myös muille vakuutusyhtiöille.

Suosittelemme toimimaan näin:

  1. Varmista, että korjaamme kyseistä mallia ja vikaa joko sivuiltamme tai numerosta 0103231790
  2. Tarkista vakuutuskirjasta onko sinulla voimassa oleva koti- tai matkavakuutus
  3. Mikäli on, tee vahinkoilmoitus internetissä tai soittamalla vakuutusyhtiöösi
  4. Kerro, että iHelp Finland Oy korjaa kyseistä merkkiä ja haluaisit asioida kanssamme
  5. Mikäli he haluavat, niin teemme kustannusarvion ennen korjausta
  6. Korjauta laite meillä ja toimita kuitti heille

Voit myös kiiretilanteissa korjauttaa laitteen ensin meillä, tehdä sen jälkeen vahinkoilmoituksen ja toimittaa kuitin samalla heille. Tämä usein säästää kaikkien aikaa!

Voinko tuoda laitteen suoraan liikkeeseen?

Voit tuoda laitteesi suoraan huoltopisteillemme tai vaihtoehtoisesti lähettää.

Tuodessasi huolto kestää pääsääntöisesti 1-4h riippuen laitteesi mallista ja varaosatilanteesta.

Lähettäessäsi laitteen, sinun tulee tehdä tilaus verkkokaupastamme. Saat ohjeet lähettämiseen sähköpostiisi. Tarkistathan myös roskapostin jos kuitti ja ohjeet eivät saavu pian tilauksesi jälkeen.

Tilausohjeet verkkokaupastamme

  1. Valitse laitemalli
  2. Valitse mitä / mitkä korjaukset haluat ostaa
  3. Maksa ostoksesi haluamallasi maksutavalla
  4. Saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen ja lähetysohjeet
  5. Pakkaa laite huolellisesti ja riittävin pehmustuksin, jotta laite ei rikkoonnu enempää matkalla huoltoomme
  6. Toimi lähetysohjeiden mukaan
  7. Saat meiltä sähköpostiviestin kun laitteesi on huollettu ja se on lähetetty takaisin sinulle. Samassa viestissä saat lähetyksen seurantakoodin, josta voit seurata laitteesi saapumista takaisin sinulle
  8. Laite saapuu matkahuollolla paikkakuntasi “pääterminaaliin” ja postilla “pää asiamiespostiin”


Mikäli haluat lähettää laitteen korjattavaksi siten, että tutkimme ja kontaktoimme sinut ennen maksua, niin lähetä laite alla olevilla ohjeilla meille

Matkahuolto - Maksuton, ei vakuutettu

1. Pakkaa laite huolellisesti ja riittävin pehmuksin. Laitathan paketin sisälle vikaselosteen ja lapun missä on nimesi, palautusosoite, sähköposti ja puhelinnumero.
2. Toimita paketti lähimpään Matkahuoltoon.
3. Anna Matkahuollolle seuraavat tiedot: 
Asiakastunnus: 9516045
iHelp Finland Oy
Voudintie 2,
90400 Oulu

4.Näin laite ohjautuu meille. Lähetys on ilmainen!
5.Kontaktoimme sinut ja sovimme huollosta.

Postipakettina Itellalla - Maksuton, ei vakuutettu

1. Pakkaa laite huolellisesti ja riittävin pehmuksin pakettiin tai kirjeeseen. Laitathan yhteystietosi ja vikaselosteen erillisessä lapussa myös paketin sisälle.
2. Mene Postin pakettipalveluun.
3. Pyydä Asiakaspalautusta iHelp Finland Oy:lle. Osoite: Voudintie 2, 90400 Oulu.
4. Näin laite ohjautuu meille!
5. Kontaktoimme sinut ja sovimme huollosta.

En tiedä mikä laitemalli minulla on?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse, niin kerromme mistä löydät puhelimesi tarkan mallitiedon.

Milloin saan laitteeni takaisin?

Tuodessasi laitteen suoraan huoltoomme annamme arvioidun huoltoajan, joka on yleensä n.1-4h. Ilmoitamme valmistumisesta myös tekstiviestitse.

Verkkokaupan kautta tulleille huolloille annamme 72h nopeustakuun. Käytännössä nopeustakuu tarkoittaa, että laitteesi on noudettavissa enintään 72 tunnin päästä siitä kun jätit sen huoltoon kuljetettavaksi. Huomioitahan, että jättöaika täytyy olla arkisin ennen klo 16.00. Aika lasketaan klo 16:sta eteenpäin. Nopeustakuu ei ole voimassa viikonloppuisin ja arkipyhinä. Esimerkiksi maanantaina klo 13.30 jätetty laite on takaisin sinulla viimeistään torstaina klo 16.00 mennessä.

Onko laitteen tiedot turvassa?

Laitteesi tiedot ovat turvassa huollon ajan. Emme poista tai kajoa niihin missään tapauksessa. Suositeltavaa on kuitenkin ottaa varmuuskopio laitteesta ennen huoltoon lähettämistä, emme vastaa laitteen kadonneista tiedostoista, ohjelmista jne.

Paketteja rikkoontuu tai katoaa todella harvoin, joten varmuuden vuoksi varmuuskopiointi kannattaa jotta kallisarvoiset valokuvat esikoisesta tai rakkaasta lemmikistä ovat varmasti tallessa.

Miten laite pitää pakata ettei se rikkoonnu lisää?

Kun lähetät laitteen meille, niin laite tulisi pakata mahdollisimman hyvin, ettei se rikkoontuisi lisää tai katoaisi matkalla huoltoomme.

- Paketin tulisi olla n.A4 kokoinen, että se ei menisi hukkaan helposti

- Laite olisi hyvä paketoida esimerkiksi kuplamuovin tai sanomalehden ympärille.

- Pehmustettu laite laitetaan vielä rahtipussiin tai pahvilaatikkoon, jonka sisälle erikseen lähettäjän yhteystiedot paperille. Yhteystiedoiksi nimi, mahdollinen yrityksen nimi, puhelinnumero, sähköposti- ja palautusosoite.

Mistä voin noutaa puhelimeni?

Laitteet toimitetaan Postin toimipisteeseen tai paikkakunnan Matkahuollon “pääterminaaliin”. Saat Postilta ja Matkahuollolta ilmoituksen kun laitteesi on noudettavissa.

Saanko jotain ilmoituksia huollon etenemisestä?

Saat meiltä sähköpostiviestin kun laitteesi on huollettu ja lähetetty takaisin sinulle.

Toimitustavat ja nopeustakuu

Voit lähettää laitteesi meille Matkahuollon ja Postin välityksellä. Suosittelemme ensisijaisesti Matkahuoltoa.

Verkkokauppamme nopeustakuu 72h lasketaan laitteen jättöpäivästä klo 16 alkaen. Huomioithan, että jättäessäsi laitteen klo 16 jälkeen nopeustakuu alkaa vasta seuraavan päivän klo 16. 72h nopeustakuu lasketaan arkipäivissä, eli huomioithan viikonloput ja arkipyhät.

Maksutavat

Asioidessasi liikkeissämme voit maksaa käteisellä tai pankkikortilla. (Ei AMEX tai Diners)

iHelp.fi verkkokaupassa on useita eri maksuvaihtoehtoja, jotka on tehty palvelemaan juuri asiakkaan tarpeita. Kaikki maksut, ostoskori ja asiakastilin tiedot ovat turvallisia ja SSL -suojattuja.

Tilauksen voi maksaa verkkopankin kautta, luottokortilla tai laskulla.

Verkkomaksaminen on helpoin ja nopein tapa ostaa. Tuotteet maksetaan tilauksen yhteydessä asiakkaan omalta tililtä pankin verkkomaksutunnuksilla. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oy:n sivuston kautta (entinen Suomen Verkkomaksut).

Maksu pankkipainikkeilla

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard- korteilla

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard- korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Valittuasi maksutavan kauppiaan tarjoamista vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan järjestelmään. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle. Maksu suoritetaan Paytrail Oy:n hallinnoimalle tilille, josta se siirretään kauppiaalle. Turvallista, helppoa ja nopeaa.

Paytrail Oy
Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Takuut ja palautukset

Kaikilla tarvikkeilla on kuluttajasuojalain mukainen takuu ja palautusoikeus. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Asiakas vastaa itse palautuksesta aiheutuneista kustannuksista.

Tuotepalautukset tulee tehdä aina alkuperäisessä paketissa, huolellisesti pakattuna ja ilman turhia merkintöjä. Palautuksen mukana tulee olla kopio kuitista sekä tilitiedot maksun palautusta varten. Puutteellisesti palautetut tuotteet lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.

Annamme laitteiden näyttöjen, lasien ja kaapeleiden vaihdolle vuoden takuun. Akuille annamme puolen vuoden takuun, koska käyttäjä vaikuttaa sen kestoon merkittävästi. 

Näyttöjen, lasien ja kaapeleiden takuu kattaa käytännössä osan toimivuuden vuoden ajan. Eli jos varaosa on vaurioitunut käyttäjän aiheuttaman vaurion vuoksi, niin takuu ei ole enää voimassa. Eli käytännössä jos laite on esimerkiksi vääntynyt siten, että uusi lasi tai näyttö ei voi pysyä kiinni, niin takuu ei kata sen korjausta. Tarkistamme laitteet aina ennen luovutusta, ettei niissä olisi vääntymiä tms jotka vaikuttaisivat uuden osan toimivuuteen.

Takuu asioissa sinun tulee olla yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse numeroon 0103231790. Pyydämme laitteen aina näytille takuuta koskevissa tapauksissa. Alkuperäinen kuitti tulee olla asiakkaalla tallessa asioidessasi takuuta koskevissa asioissa.

Laitteen valmistajan takuu ei todennäköisesti säily korjaustöiden jälkeen. Emme myöskään voi taata laitteen alkuperäisiä ominaisuuksia korjausten jälkeen, kuten vedentiiveyttä. Asiakas on siis itse vastuussa, että laite ei kastu korjausten jälkeen.

Rekisteriseloste

Tämä on tietosuojalain mukainen tietosuojaseloste, missä kerrotaan ihelp.fi asiakasrekisterin hallinnasta ja sen käytöstä. Kaikki asiakastiedot ovat luottamuksellisia.

Rekisterinpitäjä

iHelp Finland Oy
Voudintie 2,
90400 Oulu

Tietojenkäsittely

1. Tietojen kerääminen

Keräämme tietoja ostoista, yhteydenottolomakkeista, sähköposteista ja kilpailuun osallistumisista. 

Kerättävät tiedot:

  • Nimi
  • Osoite
  • Sähköposti
  • Puhelinnumero
  • Maksutapa
  • Tieto maksusta
  • Ostoshistoria
  • Tuotearvostelut
  • Verkkokaupan selaustiedot
  • Kohdennettuun sisältöön liittyvät tiedot

Otamme vastaan ja tallennamme tietoja tietokoneestasi, puhelimestasi, selaimestasi, ip-osoitteestasi, ohjelmisto- ja laitteistotiedoistasi.

2. Tietojen käyttäminen

Kaikkia sinulta kerättyä tietoa voidaan käyttää seuraavaan:

  • Personalisointiin ja yksilöllisten tarpeiden täyttämiseen
  • Mukautetun mainossisällön tarjoamiseen
  • Sivustomme kehittämiseen
  • Asiakaspalvelun ja tukitarpeidesi kehittämiseen
  • Yhteydenottoihin
  • Kilpailun, kampanjan tai kyselyn hallinnointiin

Tietojen käsittelystä vastaava yritys:

iHelp Finland Oy
Voudintie 2, 90400 Oulu
Y-tunnus: 2551913-2

3. Tietosuoja

Vain työntekijät, joiden tulee suorittaa tiettyä työtehtävää (esimerkiksi laskutus tai asiakaspalvelu) voivat käyttää tunnistamisen mahdollistavia yksityistietoja. Palvelimet, jotka sisältävät tunnistamisen mahdollistavia tietoja, säilytetään turvallisessa ja valvotussa ympäristössä.

 

4. Tietojen luovuttaminen

Luovutamme tietoja ainoastaan luotetuille kolmansille osapuolille, jotka auttavat meitä sivustomme ylläpidossa, markkinoinnissa tai muussa liiketoimintamme suorittamisessa. Myös näiden osapuolten on pidettävä tiedot luottamuksellisina.

Jaamme myös tietoja kun tavoitteena on tutkia, estää tai muutoin käsitellä laitonta toimintaa, petosepäilyjä, tilanteita, jotka mahdollisesti uhkaavat jonkin henkilön fyysistä turvallisuutta, käyttöehtojemme rikkomista sekä muissa lain vaatimissa tilanteissa. Näitä tietoja voidaan luovuttaa Poliisille tai muulle vastaavalla viranomaiselle.

Ei-yksityisiä tietoja voidaan luovuttaa muilla osapuolille markkinointiin, mainontaan tai muuhun käyttöön.


5. Evästeet

Käytämme sivustolla eväisteitä. Evästeemme helpottavat sivuston käytettävyyttä ja uudelleen sivustoa käyttävien tunnistamista. Lisäksi evästeet parantaa käyttäjän käyttökokemusta seuraamalla ja tarjoamalla käyttäjää kiinnostavaa sisältöä. Tämä evästeiden käyttö ei liity kuitenkaan mitenkään sivustomme tunnistamisen mahdollistaviin tietoihin.


6. Tilauksen peruuttaminen

Käytämme antamaasi sähköpostiosoitetta tarjotaksemme tietoja ja päivityksiä tilaukseesi, satunnaisiin yrityksen uutisiin, sinua mahdollisesti kiinnostaviin tuotetietoihin jne. liittyen. Jos haluat milloin tahansa päättää sähköpostiviestien vastaanottamisen, voit hyödyntää kunkin sähköpostiviestin lopussa olevia yksityiskohtaisia peruutusohjeita.

7. Tietojen poisto
Jos haluat poistaa sinusta kerätyt tiedot, ota yhteys asiakaspalveluumme sähköpostitse info@ihelp.fi. Emme kuitenkaan voi poistaa kaikkia ostohistorian tietoja kirjanpitolain vuoksi.

8. Suostumus
Käyttämällä sivustoa ja palveluitamme verkossa sekä myymälässä hyväksyt tietosuojakäytännön.